Rabu, 22 Ogos 2007

SIAPA HINDRAF MAHU TUNTUT HAPUSKAN HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU!?

Belum pun reda isu pelajar berbangsa Cina yang mengkhianati negara, dan tuntutan MCA yang cuba menggesa kerajaan membuka kontrak atau tender kepada semua kaum, namun mereka sendiri kedekut untuk berkongsi ilmu bersama-sama bangsa lain, kini timbul pula isu tuntutan sebuah pertubuhan hindu yang nampkanya cuba menjadi juara, konon-kononnya untuk mendapat gelaran sebagai pembela masyarakat Hindu di negara ini.

Tuntutan yang dikemukan oleh sebuah NGO dari masyarakat India, Hindu Rights Action Force (HINDRAF) baru-baru ini terhadap kerajaan bagi menghapuskan hak orang-orang Melayu adalah sesuatu yang sangat melampau, dan boleh diumpamakan seperti pepatah, melepaskan anjing tersepit. Dan pastinya, tuntutan itu adalah satu cabaran yang bersifat provokasi terhadap bangsa Melayu di negara ini.

Dalam keadaan negara yang sudah lima puluh merdeka, dan hidup secara aman dan bertoleransi, apa lagi yang dimahukan oleh NGO tersebut? Apakah selama ini tidak cukup kuil-kuil yang mereka bina?

Apakah selama ini orang Melayu tidak bertolenrasi apabila terpaksa menghadapi kesesakan jalan raya akibat jalan di sekitar selayang dan gombak terpaksa ditutup kerana perayaan kaum Hindu?

Malah selama ini, tidak pernah kerajaan dan orang Melayu membiarkan mana-mana kaum, baik Cina dan India mati kebulur di negara ini.

Lupakah HINDRAF dari mana asal masyarakat Hindu di negara ini? Apakah nenek moyang mereka itu lahir di Tanah Melayu, atau lahir di India dan tumpang mencari rezeki di Tanah Melayu? Lupakah mereka pada sejarah?

Bukankah negara yang mereka duduki hari ini, yang mereka kecapi nikmatinya hari ini, secara rasminya bernama Tanah Melayu satu ketika dulu?

Tahukah mereka betapa orang Melayu telah mengorbankan nama tersebut demi untuk menjaga hati kaum-kaum lain, termasuk masyarakat Hindu. Apakah mereka sedikit pun tidak rasa bersyukur dengan apa yang mereka nikmati dan kecapi hari ini atas sikap toleransi masyarakat Melayu sebagai kaum induk di negara ini?

Jika mereka merasakan orang Melayu dan kerajaan di negara ini mendiskriminasikan mereka, maka pintu negara ini terbuka luas untuk mereka pergi. Tidak usah bising-bising dan pergilah dari sini. Cuba hidup di negara asal mereka dan perhatikanlah, adakah di sana, mereka akan mendapat layanan yang istimewa seperti yang diberikan oleh orang Melayu dan kerajaan di negara ini.

Persoalannya, mengapakah mereka cuba menimbulkan perkara-perkara yang sensitif seperti ini? Pernahkah orang Melayu mengungkit agar jangan diberikan kelebihan-kelebihan terhadap bangsa-bangsa selain Melayu kerana mereka ini bukanlah penduduk asal, malah sebearnya adalah pendatang.

Ini adalah Tanah Melayu dan bangsa Melayu memerintah Tanah Melayu bukanlah hanya selepas merdeka, tetapi bangsa Melayu sudah memerintah sejak lebih lima ratus tahun dulu dan orang-orang Melayu ketika itu mempunyai kerajaan yang besar. Dan bangsa lain di dalam negara ini adalah pendatang semata-mata.

Mungkin ini adalah satu tindakan provokasi yang sengaja dicetuskan oleh segolongan masyarakat India yang tertutup akalnya dan mahukan sequence daripada episod Kampung Rawa dan Kampung Medan berulang kembali.

Jika itulah nawaitu mereka, berwaspadalah. Kerana orang Melayu sudah lama menyimpan sabar. Orang Melayu sudah lama menyimpan kekuatan. Jangan diusik harimau yang sedang tidur, kerana kelak, buruk padahnya!!

Bersyukurlah dengan apa yang kita ada pada hari ini...

-Serban Merah-

16 comments:

avie eicca berkata...

Kebanyakan mereka-mereka ini tiada perkataan syukur di dalam kamus kehidupan mereka. Beza dengan Melayu Islam yang memang dilatih dari kecil supaya bersyukur dgn apa yang ada.

Melayu terlalu bertoleransi sehingga dikatakan penakut kepada bangsa lain. Melayu tak dihormati kerana semua terpengaruh dengan stereotaip Melayu itu pemalas dan dengki. Malangnya semua bangsa ada kelemahannya.

*sigh..*
*terlampau sedih*

Tanpa Nama berkata...

this is incredibly racist. as a malaysian i'm embarassed to have read this. this belief that the Malays have some sort of right over their land because they have lived there for centuries is not only ridiculous, it is incredibly idiotic.

The non malays have been in MALAYSIA for almost 100 years, it is as much our land as it is yours. To therefore claim that you deserve some sort of special recognitiion over some obscure historical right is silly.

The world wasn't invented to pamper your lazy arses, and the Malay race's inability to recognise the problem with demanding special treatment and special rights is exactly why Malaysia will never achieve it's potential.

It's called working hard, and work ethic and realising it's all down to your merit, not your fucking birth right. Get over it.

Tanpa Nama berkata...

this reply is to the writer of this article...i hope you would read it

Memang benar yang kaum India dan Cina hanya menduduki tanah ini dalam jankka masa 100 tahun. DAN TOLONG JANGAN AJAR kAMI SEJARAH kerana kami lebih mahir dalam subjek ini. Sila imbas kembali dari mana datangnya kaum Melayu dan agama Islam. Hanya kerana kaum Melayu menduduki tanah ini lebih lama, tidak memberi kamu hak tuntutan diatas tanah ini. Lihatlah begini, kaum India dan kaum Cina tidak hanya datang ke negara ini untuk mencari rezeki tetapi dibawa oleh pihak British. Dan merdeka dikecapi bersama-sama. Jadi kita semua ada hak diatas negara ini. Jika kamu hendak membincang tentang isu kesabaran, kaum bukan bumi sebenarnya lebih sabar kerane kami telah begitu sabar dengan kerenah kaun Melayu yang tidak adil selama 50 tahun ini. Dan kerajaan Malaysia bukan bermakna kerajaan Melayu. Jadi tanggapan yang kerajaan tidak membiar kaum India dan Cina mati kebuluran itu salah. Memang itulah tugas keralaan yang dibina oleh semua kaum untuk memberi makanan kepada rakyatnya. Oleh itu sila jangan iingat yang hanya Islam mengajar nilai murni kerana agama lain juga mengajar perkara yang sama. Jika kerajaan membuat tugas mereka dengan betul dan bukan malas dan suka menerima rasuah, isu meroboh kuil INDIA tidak akan timbul dan HINDRAF tidak akan bertindak begitu. Pihak berkuasa bukan hanya mencederakan orang awam tetapi juga telah merobohkan beberapa kuil yang dibina diatas tahan individu dengan tiday memiliki dokumen yang sah dari makamah. Tidakah ini menunjukan sikap benci kaum Melayu terhadap kaum India. Adakah ini yang kamu katakan nilai murni yang diajar sejak kecil. Oleh itu sila terimalah kebenaran yang Tuhan itu adalah satu dan cara kaum kaum menyembah Tuhan lain. Jangan mahupun sekali menghina kaum dan agama lain. Kerana kita ini manusia, bukan binatang. Ini ialah negara Malaysia, jadi selepas ini apabila kamu menyanyi lagu negaraku sila hayati liriknya yang menyatakan 'rakyah hidum bersatu dan maju'.

-A proud Malaysian-

Tanpa Nama berkata...

u bloody racist..u ingat melayu ini pemilik asal malaysia ke...u jakun...u pun pelarian juga...entah dari benua mana...pandai-pandai suruh kami pergi dari negara ini...penduduk asalialah org asli...yang kau org tipu....dan menukar sejarah asal...hye...generasi kami juga banyak bertolak ansur dgn masyarakat melayu...dengan pekakan telinga dan butakan mata....apabila kamu bangsa terhina...hina bangsa kami...kami bertolak ansur...huh...and then isu tentang gombak dan selayang terpaksa tutup satu hari....welll....u pernah pergi sembayang tak kat masjid....setiap hari jumaat kau org park kereta mcm jln bapa kau...itu masyarakat bangsa lain perlu bertolak ansur...tapi setahun sekali kau org berlagak mcm kau org berbesar hati...hoi...u ingat kerajaan tutup jln itu percuma ke...itu pun kami berbangsa hindu perlu bayar berjuta-juta kat kerajaan...do u noe tat...well guess u r uneducated malay racist....who..dun like other race come up...stupid bloody bastard....sedap mulut u..kata kami pendatang...u ingat melayu ini pendatang tetap ke?atleast kami tahu kami wujud dari tanah mana...tapi kau org....none of them noe...as u ppl....r frm various of place without any facts...n most of them r indon...named their self as melayu....hye tel u sumthing...there r few gud malay frenz who not racist like u...who really nice n rasional...not like u bloody racist....bastard....hope u wil die in a indian hand soon....u r talkin alot...would u die 4 ur race....??? a person like u...will hide behind ur wife's or mothers punggung....idiot....if u a gud guy...i think u wil try to seek 4 a peace...but u....r bad example 4 a living malay....jahanam kau...serban merah...

Tanpa Nama berkata...

Melayu tulen adalah dari Jambi atau Patani, bukan dari Jawa, Sunda, Banjar, Mamak.
Sejarah Melayu pun bermula dari Tamadun Hindu iaitu Majapahit, Sri Wijaya, kamu yang tak belajar sejarah jadi memang jadi fanatik kerana kebodohan kamu dan sebab kebodohan kamu, orang Bumi di semanjung rasa mereka berterolansi kepada kaum lain tapi hakikatnya mereka tidak, secara fanatik dan suka memandang rendah atas kaum lain, bangsa lain kerja kuat tanpa bantuan dari siapa pun, Orang Cina kerja mamemang kuat dari dulu untuk membina negara apabila Bumi masih tidak berdikari, kaum India dipaksa datang kerja di sini oleh Inggeris kerana Melayu masih tinggal di kampung pada jaman itu, rogol anak sendiri, duduk malas, tetapi dengan bantuan kerajaan kaum Melayu rasa mereka lebih heabt daripada Indonesia, Thailand, China dan Amerika. Jangan lupa ada orang Melayu yang baru hijrah dari Jawa pada awal 50'an sekarang bilang mereka ini bumiputra, sudah lupa rumpunnya di Jawa. Orang Melayu suka mengejek bila bicara dengan bangsa Jawa, India atau Cina. Walaupun saya bukan bangsa India tapi rasa kesian dengan cara mereka dilayan oleh Bumi, bila saya melawat kawan kawan saya, mereak meceritakan macam mana Bumi di Malaysia melayan mereka termasuk ornag Jawa, tetapi mereka suka bilang satu Orang Melayu baik Hati, apa yang baik hati bila kamu suka diskrisminasi kaum lain, banyak ornag India yanh miskin dan segolongan orang Cina pun sama seperti pepatah ``Kais Pagi Kais Petang'' tapi dengan bantuian Kerajaan, Melayu sudah jdai kaya walaupun tak punyai pendidikan dan kepakaran jadi mereka lupa orang lain. Apa perasaan kamu bila masjid sertus tahun diroboh, di pelusuk dunia Muslim membantah untuk hak mereka tetapi dinegara yang mereka majoritis, kaum lain mesti diam dan patuh kehendak mereka, apakah ini baik hati, kaum India pun kesian juga mereka pun dianiyai oleh pihak berkuasa, mereak dah rasa tak tahan lagi jadi mereka pun nak tunjuk perasaan mereka, lagi pun untuk pengetahuan orang yang memang bodoh, tiada ornag di India atau China yang mati kebuluran, kerana populasi mereak tinggi ada yang miskin, jangan jadi katak dibwah tempurung kerana itu memyebabkan kamu rasa angkuh. cukuplah jangan cuba nak bilang Bumi ynag baik yang lain semau jahat.

Tanpa Nama berkata...

SABAR,SABAR, SABAR....KALAU BERLAKU HURU HARA...TIADA YANG UNTUNG...SEJARAH PUN TAK GUNA LAGI JIKA NEGARA HANCUR...JALAN MESTI KE DEPAN ...JANGAN KUTUK MENGUTUK LAGI....CERMIN DIRI SENDIRI DAN BAIKI KELEMAHAN SENDIRI..BERDEBAT SECARA BERMARUAH DAN JANGAN HINA ORANG LAIN...MOYANG KAMI DATANG DARI CHINA YANG PENUH KISAH SEDIH..DAN KAMI GENERASI MUDA TAK MAHU BERSEDIH DI MALAYSIA PULA...OPPORTUNIS YANG SELALU MEROSAKKAN HUBUNGAN INI SEBENARNYA EJEN LUAR..PEROSAK YANG MAHU HANCURKAN NEGARA INI...MAJORITI PENDUDUK MAHU AMAN SENTOSA..MALANGNYA SEGELINTIR KECIL YANG MAHU MENGHANCURKAN KEMAKMURAN INI...

Tanpa Nama berkata...

hello sir,
perkataan Melayu (malai - ur bermakna negari berbukit) itupun dari bahasa Tamil, bumiputra dari bahasa Sanskrit. Jadi jangan berbangga sangat. 60% ~70% bahasa melayu dipinjam dari Tamil/Sanskrit. Tolong sedar sikit.

amoebasterix berkata...

Malyasia.... Malaysia.... cepatlah kau sadar... akan datang azab Allah suatu saat nanti...

Tanpa Nama berkata...

Incredibly Stupid and Racist Comments. If it wasn't for the combined efforts of the Indians, Chinese and Malays, U bloody Melayus won't be enjoying the Freedom, u enjoy today. So don't come and talk about Malaysia being the Land of The Melayus. For that matters, according to a few Indonesian friends I have, the word Melayu comes from the Indonesian word Melah-Yu which means outcasts or runaways or in simple Malay, Pelarian.

Talk so much about religion, why da hell do u Malays go to Mecca and pray to the Sivalingga, the Indian God? U may contradict this but I am a Malay and I've been to Mecca and I know whats in the Kaabah and I know I was forced to swear to secrecy. And u melayus wanna talk about Indians.

I believe that God is one and not to be split as Allah, The Indian Gods, The Chinese Gods and Jesus Christ.. God is one ...

Go on and say that you are a clean race and I'll spit on your faces. It is indeed that Malays are the most incestous bastards. Father raping daughter, son raping mother, brother raping sister, girls with tudong giving blowjobs ... I can still go on.

I'm born a malay and I'm ashamed of my community. nothing but a bunch of racist bastards... All these while, we called for Muhibbah and Khairy goes why celebrate deepavali. Will u have set up the meeting on Hari Raya Puasa or Haji or Awal Muharram?? Set up the umno meeting then bastards...

Tanpa Nama berkata...

Tiada guna bergaduh, mengutuk, betul kata anonymous di atas tiada sapa yang untung.. janganlah diikutkan api kemarahan dan nafsu, janganlah ego dan mengatakan hak mereka itu dan ini.. hidup hanya sementara.. kita bukan hidup seribu tahun.. berbaik-baiklah sementara masih hidup.. mahukah kita hidup porak-peranda seperti di Iraq.. sayangilah keluarga kita.. renunglah mereka dalam-dalam.. buangkanlah perasaan benci yang kesumat di dalam diri. Kelak nanti semua rugi.. kalau ada duit berjuta pun kita tidak boleh pegang lama.. mati akan tiba jua..

Tanpa Nama berkata...

Hi there... seing the comments, the writer might have upset the readers. What the writer did is 'jahlil' (making mistakes without knowing).

Let me educate a bit of hinduism; it is a religion where embraced by the Indus Ganga people when people in west were still living behind the caves and might be naked running around (this is the ancestor of proud whites), meanwhile lets see what was happening in the land of arab, women were chosing father of their son from all the guys she slept with ( i think the reader will agree on this as this is know as zaman jahiliah). From this aspect itself the dear writer should respect the religion. People in india were living with religion, respecting others, offering prayer (syukur), and all related to human civilisation!

Hinduism is not about praying to statue as life in Islam is not about circling mecca. It is the same basis that what muslims do once in a life time, Hindu does it everyday. What if somebody destroys the Kaabah? will the muslim get offended? Well this is what happening in malaysia. Every muslim should see this in this prespect. Then you see the need of Hindraf and the anger of thousands of Hindus in this country. There were other things which is insult to basic human rights. Such as the case of mountainer, case of Revathy, case of Lina Joy (nothing to with us). I hope i don't dig other cases. All this built up to the demostration event that many consider unnessary. I think it was unnessary till a temple was abolished a week before dewali. Futhermore our leader also could not stop it. We find it was the time.

I was there in klcc! I am loving person, i could not even see blood coming out from another guy. And believe me, through blood i could not judge whether he is white, black, hindu,muslim or christians....

I hope people have to respect each other. We are in peace country. We have to do alot to make sure it doesn't go of. Talk to Palestian, Isreal people; it might be great each blowing off but do any of us knows how is the feeling of people in this country? Hatred, fear, hell...

Aren't we lucky to have heart of love, happy and etc. It is the time, the authority especially the toyol in Selangor to be sensitive when it comes to demolish temples.

Saying that...love all, server all...

Mikester berkata...

Dear Misleading Blogger,
It is ridiculous to keep claiming yourselves to be a 'Peaceful' lot and at the same time scream your hatred in this despicable manner. I have great respect for the Islam as taught by Muhammad SAW and also understand that he always practised great judgement and only resorted to force when absolutely necessary.
It's the bastardization of the Prophet's teachings to mask racial inadequecies that's so revolting it makes me and so many other enlightened Malaysians sick. If after more than 3 decades of spoon feeding all wealth and honor, you are still an insecure and paranoid lot then 1000 years of protectionism is NOT going to save you. Stop hiding behind this conjured veil of racial 'supremacy' and first learn to respect everyone regardless of race and religion as citizens of this country.
I take pride in living in this Suvarnabumi and will go to the very ends to ensure that it remains a sanctuary for my citizen children. But I will not back a system that blatantly pits the diverse religion and ethnicity of its people to steal and enrich themselves.

Let's face it. It's not the diverse religion and race of this beautiful country that is the enemy but the godless leaders we trust to maintain 'demon-cracy' who are the REAL enemies.

I don't believe the immaturity of this blog. But i also don't believe the immaturity of the demons in power, and yet they have remained so for 50 greed filled years. For the love of God Malaysia, WAKE UP!!!!!!

Sickofitall

Tanpa Nama berkata...

I don't believe my eyes when I read this post. This is a typical ignorant and egosentric malay's perspective who think himself as a good moslem. Well, dude, you are absolutely wrong! You're nothing but a racist. You're not different from Nazi or Jews. Shame on you!

Tanpa Nama berkata...

Bahasa Inggeris pun mengguna pakai perbendaharaan perkataan bahasa asing yang diserap menjadi perkataan bahasa Inggeris. Tuan-tuan tahu berapa banyak yang diserap...lebih 85%. Terutamanya banyak diambil daripada bahasa Perancis. Itu adat budaya bahasa bangsa yang bertamadun. Soal bahasa dan budaya jangan sebarangan dipertikai kalau empunya diri kurang arif.

Tanpa Nama berkata...

Hello. And Bye.

Tanpa Nama berkata...

Amiable brief and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.